Poradna mezi §
O PORADNĚ KONTAKTY A PROVOZNÍ DOBA ZÁKLADNÍ DOKUMENTY PORADNY WEBOVÁ PORADNA Zodpovězené otázky:
INFORMAČNĚ VZDĚLÁVACÍ AKCE PORADNY PROJEKTY PORADNY
|
Vaše dotazy a odpovědiNa téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy
Dotaz z 10.01.2020 18:22
Dobrý den může mi exekutor zabavit majetek když syn dluží peníze nebydlí spolu ale jeho poště ke mě chodí exekutor řekl že pokud mu ke mě chodí poště může mi ho zabavit jak je to teď díky adamkova
Odpověď z 13.01.2020 14:28
Dobrý den,
v případě, že se exekutor bude domnívat, že syn má v bytě a bytových prostorech své věci, může do bytu vstoupit. V případě, že by zabavil Vaše věci, tak musíte požádat o vyškrtnutí věcí ze soupisu majetku. Na toto máte 30 dní. Exekutor má pak na rozhodnutí 15 dní. Musíte dokázat, že věci patří Vám a to například: výpisem z účtu, fakturou na Vaše jméno, staré fotografie, notářský zápis, výpovědí svědka. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 22.12.2019 22:09
Dobrý den, dne 24.10. 2019 jsem si objednala přes e-shop stříbrný náramek. Dodací lhůta 14-20 dní. Možná platba pouze předem. Po jejím uplynutí, kdy zboží nedorazilo, jsem začala obchod urgovat. Dovolat se do obchodu nešlo, fungovala pouze písemná komunikace. Zdělili mi číslo zásilky, ovšem na České poště mi řekli, že zásilku nelze dohledat. Po uplynutí další doby, kdy zásilka stále nedorazila a několikáté urgenci z mé strany, mi byly nakonec peníze vráceny na číslo účtu.Zásilka do dnešního dne nepřišla. Nyní mi přišel od obchodu e-mai, že Českou poštou jim bylo zděleno, že zboží mi bylo doručeno, mám jim ho odeslat zpět nebo vrátit již vrácené peníze. Prosím o radu, jak postupovat v tomto případě. Děkuji Knyblová
Odpověď z 06.01.2020 16:04
Dobrý den,
zboží Vám nebylo doručeno v termínu a Vy jste tedy odstoupila od kupní smlouvy. Kontaktovala jste jak e-shop, tak Českou poštu. Firma Vám nyní sdělila, že máte zaslat zpět zboží nebo peníze. S Českou poštou jste komunikovala písemně, telefonicky nebo osobně? V případě, že písemně, tak máte doklad o tom, že zboží Vám nebylo doručeno. Předpokládám, že Vám mělo přijít zboží doporučeně. Firma Vám zaslala doklad o tom, že Česká pošta Vám zboží odeslala? V případě sporu, by toto musela prokázat. Firma Vám tedy musí prokázat, že zboží Vám bylo doručeno. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 11.12.2019 13:55
Dobrý den,
jsem ve starobním důchodu a chtěla jsem si udělat radost. Koupila jsem si šaty, na českém e-shopu za 720,-Kč. Když dorazily a já otevřela balíček, byla jsem zklamaná. Šaty byly vybledlé a z nekvalitního materiálu. Šaty jsem ihned vrátila a vyplnila formulář pro vrácení zboží. Je to již zhruba měsíc a peníze stále nedorazily. Dá se situace řešit? Vladimíra Novotná Odpověď z 17.12.2019 10:45
Dobrý den,
prodávající měl 14 dnů na vrácení peněz a to ode dne, kdy jste odstoupila od smlouvy a zboží jste mu vrátila. V případě, že Vám nevrátí prodávající peníze, můžete požadovat zákonný úrok z prodlení. Doporučuji záležitost řešit přes Českou obchodní inspekci – mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, více na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/ Je to institut založený na hledání oboustranně přijatelné dohody stran sporu. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 04.12.2019 13:25
Dobrý den,
přes jeden český e-shop jsem si koupila vybavení do kuchyně. Jednalo se o kuchyňskou váhu, nůž na sýry a vál. Vše jsem předem uhradila. Už je tomu měsíc a nic mi nepřišlo. Celková hodnota 1.500,-Kč. Pokoušela jsem se komunikovat s e-shopem, ale nikdo mi neodpovídá. Co mohu v této situaci dělat? Děkuji za vaši odpověď. Radka Pátková Odpověď z 06.12.2019 10:02
Dobrý den,
e-shop má povinnost Vám dodat zboží. Pokud tak neučinil ve sjednaném termínu, ocitl se v prodlení. Upozorněte e-shop že nedodal zboží včas a poskytněte mu přiměřenou lhůtu k dodání zboží. Pokud, Vám e-shop zboží nedodá, máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. V případě, že e-shop s Vámi nekomunikuje, doporučuji jej kontaktovat písemně (doporučeně). Pokud jste platbu provedla kartou, můžete se obrátit na Vaši banku a požádat o zpětnou platbu (chargeback). Za určitých podmínek můžete získat své peníze zpět. V případě, že s Vámi e-shop nebude komunikovat, můžete se obrátit na ČOI – mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Více na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/ Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 27.11.2019 17:47
Dobrý den, prosím Vás píšu Vám ohledně mé insolvence. Insolvenci mám rok. Jsem rozvedená a s manželem nežijeme již dlouho. V době kdy jsme byli manželé se refinancovala hypotéka a já jsem na ní jako spoludlužník. Při rozvodu jsme uváděli, že hypotéku bude dále splácet exmanžel. Ale když jsem zažádala o insolvenci, tak celou tu hypotéku zesplatnili a já mám celou částku v té insolvenci a také exmanžel splácí 3000,- . Jde o to, že byt na který je hypotéka je exmanžela, já s tím nemám nic společného. Jde to nějakým způsobem vyřešit, abych já neplatila něco co není moje? Předem děkuji za odp.
Odpověď z 02.12.2019 13:48
Dobrý den,
v případě, že Váš bývalý manžel neměl takový příjem, aby hypotéka byla napsána pouze na jeho osobu, bohužel jste i nadále v hypotéce uvedena. Banka pak může částku žádat i od Vás. Pokud prokážete, že nemovitost patří bývalému manželovi a domluvili jste se na vypořádání majetku, můžete po něm požadovat, aby Vám částku, kterou uhradíte v oddlužení vrátil. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 27.11.2019 12:35
Dobrý den,
Včera jsem si zakoupil led žárovku 10W značky Philips a když jsem jí odnesl domů a namontoval, nesvítila. Šel jsem zpět do obchodu a tam mi sdělili, že jsem jí musel nevhodně použít nebo nesprávně instalovat, a zboží mi nevyměnili. Co mám dělat? Děkuji Jan Svoboda Odpověď z 27.11.2019 15:35
Dobrý den, pane Svobodo,
Děkujeme za váš dotaz. Pokud je reklamace zamítnuta v ústní podobě, je potřeba podat reklamaci znovu a písemně a požadovat její přijetí. V reklamaci je potřeba uvést že upřednostňujete výměnu zboží nebo odstoupení od smlouva a vrácení peněz. V případě zamítnutí takto přijaté reklamace, to musí prodávají vystavit písemně a uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dle Občanského zákoníku § 2161 prodejce odpovídá za vady, které byly na věci při převzetí a má se za to, že vada, která se vyskytne do 6 měsíců, byla na věci už v době převzetí, tedy výrobce musí prokázat, že jste nevhodně použil. za poradnu mezi §§ Daniela Jíchová Dotaz z 27.11.2019 12:34
Dobrý den,
Dne 7.8.2018 jsem si zakoupila nový cestovní kufr, velikost střední (o objemu 128 l), nosnost 25 kg. Při mé druhé cestě 31.10.2019 bylo nutné kufr dopravit v prostorách letiště cca 600 metrů a zde kolečka nevydržela a praskla. Propadlo dno. Kufr byl znehodnocen. Mám potvrzení od letecké společnosti o hmotnosti zavazadla. V návodu není uvedeno, že kufr má omezení na tah po vlastní ose. Prodejce mi reklamaci zamítl, z důvodů přetížení. Kufr přetížen nebyl, mám doklad od dopravce o váze 21 kg a zamítnutí reklamace se mi jeví jako účelové. Jak mám postupovat dál. Děkuji Vondráková Karla Odpověď z 27.11.2019 15:37
Dobrý den, paní Vondráková,
Děkujeme za váš dotaz. Pokud je reklamace zamítnuta a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby přizval k celé věci znalce z oboru a nechal si zpracovat posudek. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz. Před vypracováním znaleckého posudku doporučujeme, aby jste si vyžádala písemné zamítnutí reklamace. Do potvrzení musí prodávající uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním těchto povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Blíže na adrese www.coi.cz. Za Poradnu mezi §§ Daniela Jíchová Dotaz z 25.11.2019 11:45
Dobrý den,
rozhodla jsem se, že svému synovi koupím k narozeninám světelný meč ve stylu Hvězdné války. Meč jsem objednala přes český internetový e-shop. Poté co jsem obdržela zásilku, byla jsem nemile překvapena. Meč vůbec neodpovídal tomu, co bylo zobrazeno v nabídce e-shopu. Ihned jsem ho vrátila. Bohužel peníze mi vráceny nebyly a e-shop nereaguje na mé výzvy. Je možné tuto situaci vyřešit? Šárka Turková Odpověď z 25.11.2019 13:55
Dobrý den,
v případě, že jste využila svého práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, tak má prodávající e-shop povinnost vrátit Vám peněžní prostředky do 14 dnů ode den, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. V případě sporu se můžete obrátit na ČOI – mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Více na: https://www.coi.cz/informace-o-adr. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 01.11.2019 19:18
Ukončená insolvenci dlužníka, já spoludlužník.
Dobrý večer. Obracím se na Vás s velkou prosbou o pomoc a radu. Nevím, zda to zrovna sem patří, ale jsem už zoufala, a potřebuji radu. Můj problém nastal dnem, kdy jsem chtěla finančně pomoci a stala se spoludlužníkem. Tahle událost se odehrála v roce 2011. V roce 2014 se dlužník rozhodl podstoupit Insolvenci. Společnost ProfiCredit jako Věřitel“ se přihlásila s celou dlužnou částkou dne 31/10/2014 a byla obeznámená s částkou k vyplacení, kde souhlasil. Na tom by nebylo nic špatného, ale v době kdy dlužník u společnosti ProfiCredit, si zažádal o oddlužení, mě bylo pouze telefonicky sděleno od společnosti, že dluh musím zaplatit a nebo,pokračovat ve splátkách. Upozorňuji, že už byla společnost zapsaná jako věřitel. Po konzultaci mi bylo sděleno, že už na to nemají nárok, aby po mě vymáhat dlužnou částku když jsou zapsané s celou dlužnou částkou v insolvenci jako věřitelé. Na Vlastní žádost jsem si nechala zaslat alespoň smlouvu o půjčce ( revolvingovém úvěru ) abych měla něco v ruce. To vše se odehrálo v roce 2014. A za celou dobu co běžela insolvence, se mi doposud nikdo neozval, telefonicky,e-mail a korespondencí. Brala jsem to jako za uzavřené. Jen že to byl zřejmě omyl, i když jsem vlastně po celou dobu nebyla informovaná. Leden 2019, veškeré dlužné pohledávky co dlužník měl, byla vyplacená Insolvencí a věřitelé obeznámeny. Ukončeno a dlužník je oddlužen. Jsem, samoživitelka v podnájmu s 13 letím synem. Naskytla se mi šance a pronajatý byt koupit. Podstoupila jsem veškeré kroky, až když jsem usedla na přepážku banky, kde mi bylo sděleno, že nemám nárok na hypotéku, protože jsem vedená v registru!!! Další informace mi paní nesměla říci, jen to, že mám tento záznam a jinak bych hypotéku bez problému dostala. Okamžitě jsem začala hledat co to je za společnost, což nebylo těžký. Kontaktovala jsem společnost ProfiCredit a paní mě sdělila toto. Po doplacení závazku bude SOLUS informován naší společností o doplacení a od té chvíle Vás bude dále registrovat po dobu 3 let, ne jako dlužníka, ale jako osobu, která svůj závazek doplatila po splatnosti. Data nejsou uchovávána na základě uděleného souhlasu, ale na základě § 20z zákona č. 634/1992 Sb. o Ochraně spotřebitele.. Můj dotaz… Mají na to vůbec právo!! Po celou dobu, 5 let, mě nikdo nekontaktoval a Já vlastně nemohu vůbec nic. Jen znova zaplatit to, co dlužník už uhradil insolvencí. Moc děkuji za zpětnou informaci a Váš čas. S pozdravem. J.Viktorvá. jirina.viktorova@seznam.cz Odpověď z 05.11.2019 14:11
Dobrý den,
v případě, že dotyčný neuhradil v insolvenci společnosti celý závazek, tak skutečně můžou po Vás, jakožto spoludlužníku závazek vymáhat. A to až do úplného uhrazení. Jak uvádíte, bohužel v registru Solus budete vedena po dobu 3 let po uhrazení pohledávky. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 22.10.2019 18:39
Dobrý den,
zajímal by mě doporučený postup v případě prodeje vozidla, kdy jsem jako nepoučitelný důvěřivec ve smlouvě souhlasil s třemi splátkami kupní ceny, obdržel jsem vedle první zálohy při podpisu po termínu celkové úhrady ještě dvě splátky v celkové výši cca poloviny prodejní ceny a kupující nyní přestal komunikovat. Automobil není převedený na kupce, stále jsem papírově jeho vlastník. Děkuji Pavel Odpověď z 29.10.2019 14:29
Dobrý den, v kupní smlouvě jistě máte uvedenou cenu vozidla. Na základě této smlouvy tedy budete vymáhat dlužnou částku. Nejprve Vám doporučuji napsat předžalobní upomínku, kde budete žádat o úhradu kupní ceny. Zde uvedete, do kdy má být kupní cena uhrazena a na jaký účet/poštovní poukázku či osobně má být uhrazena. Uvedete, že v případě, že cena nebude uhrazena, budete nucen se obrátit na soud. Předžalobní upomínku pošlete doporučeně. V případě, že Vám kupující nepošle peníze do data, které stanovíte, budete muset podat žalobu k soudu. Jako důkaz přiložíte kopii kupní smlouvy a kopii předžalobní upomínky. K převodu automobilu Vám sděluji, že měl proběhnout do 10 dní od podpisu smlouvy. Hrozí zde pokuta za nepřepsání automobilu ve výši až 50.000,-Kč. Převedení automobilu je možné na kterémkoliv registru vozidel úřadu s rozšířenou působností. Pro více informací Vám doporučuji osobní konzultaci v naší poradně. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
|
Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
Podporují nás:
|