Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: Ostatní

 Odpovědi 1 - 10 z celkem 342
Strana:    1  2  3  4  »  »» 
Dotaz z 05.09.2023 09:14
Dobrý den, před dvěma měsíci jsem si objednal kominíka, ten udělal kontrolu komína jak na pevná paliva i na plynový kotel. Kominík mi, ale stále neposlal protokol o kontrole. Obávám se, že nemá nějaké oprávnění na kontrolu. Pokud se něco stane, odpovídá kominík za kontrolu obou komínů? Děkuji za informaci Štěpán Novák
Odpověď z 14.09.2023 11:46
Kontrolu spalinových cest může provádět osoba s příslušným živnostenským listem (kominík), revizní technik s platným živnostenským listem odpovídajícím této činnosti nebo firma s platným živnostenským listem odpovídajícím této činnosti. To, zda osoba, která prováděla kontrola komínů, je osobou oprávněnou k provádění této činnosti, zjistíte nahlédnutím do živnostenského rejstříku. Vhodné je tak učinit před sjednáním služby.

Písemnou zprávu o kontrole spalinové cesty je kominík povinen předat objednateli služby neprodleně, nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne provedení čištění nebo kontroly spalinové cesty. Pokud zprávu nepředá, nebo ji předá po stanovené lhůtě, je možné mu uložit pokutu až 50 000 Kč.

Osoba oprávněná provádět kontrolu komínů za svou práci samozřejmě odpovídá, důležité ovšem je, aby disponovala příslušným živnostenským oprávněním. Pokud jste zadal kontrolu komínů osobě, u které jste si neprověřil, zda je ke kontrole oprávněná, posuzovala by se odpovědnost za případnou škodu zcela jinak.

Za Bezplatnou právní poradnu JUDr. Adéla Kamenská
Dotaz z 28.08.2023 08:54
Dobrý den, objednal jsem si opraváře kotle, ale ten mi odmítl podepsat protokol o kontrole kotle. Nevím jestli toto může opravář udělat. Bojím se, kotel je ještě v záruce a pokud se mi rozbije tak mi nemusí reklamaci z důvodu neprověření kotle uznat. Jak mám postupovat? Děkuji Jindřich Nový
Odpověď z 10.09.2023 21:36
Z Vašeho dotazu není patrné, zda máte nějaký jiný doklad o provedení opravy (servisu) kotle. Předpokládám, že byste měl mít k dispozici minimálně fakturu, ze které by mělo vyplývat, jaké konkrétní práce servisní technik provedl. Takový doklad by měl v případě pojistné události postačovat.

Jinak doporučuji podat stížnost výrobci, protože předpokládám, že servis prováděla oprávněná osoba proškolená výrobcem pro daný typ kotle. Stížnost lze též podat na Českou obchodní inspekci.

Za Bezplatnou právní poradnu JUDr. Adéla Kamenská.

Dotaz z 28.08.2023 08:54
Dobrý den, nevím jak mám postupovat. Před 14 dny jsem písemně požádala o zrušení paušálu na telefon. Ještě mi nepřišla žádná odpověď na moji výpověď, ale přišla mi faktura na další měsíc, kde nevím zaplatit nic. Nevím jak postupovat, už je smlouva ukončena? Děkuji za odpověď Eva
Odpověď z 30.08.2023 15:15
Z Vašeho dotazu není patrné, u jakého operátora máte smlouvu uzavřenou, zda se jedná o smlouvu na dobu určitou či neurčitou.

V každém případě je třeba počítat s výpovědní lhůtou, která může činit maximálně 30 dní.. Samotný postup podání výpovědi pak záleží na konkrétním operátorovi.

Vzhledem ke skutečnosti, že neznám potřebné informace, vám nemohu sdělit, zda je smlouva již ukončena. Doporučuji proto operátora přímo kontaktovat, a to buď na jeho zákaznické lince, případně v prodejně.

Za Bezplatnou právní poradnu JUDr. Adéla Kamenská
Dotaz z 12.05.2022 01:04
Dobrý den,

v únoru získala v ČR licenci k provozování hazardu a sázek společnost Kaizen Gaming CZ Ltd..

Registrovala jsem se u nich a z celkových vkladů 17 tisíc jsem nahrála 99 tisíc, pak přišlo z jejich strany k omezení sázek na 24kč, tak jsem se rozhodla vybrat část peněz, respektivě 80 000kč, přestože píšou že výběry jsou z jejich strany zpracovány do 24 hodin tak já čekám už týden a na online podpoře mě vždy odepíšou že se omlouvají a že to urgentně vyřeší, ale to je každý den stále dokola a stále se nic nezměnilo.

Chtěla bych se tak zeptat, jaké mám možnosti ?

Společnost funguje na webu betano.cz

Děkuji, Beranová
Odpověď z 01.06.2022 16:36
Vážená paní,

doporučuji se především řídit reklamačním řádem společnosti. Pokud neuspějete, obraťte se písemně se stížností na příslušný finanční úřad a současně zašlete její kopii na ministerstvo financí.


Za bezplatnou poradnu mezi §§ JUDr. Adéla Kamenská
Dotaz z 30.03.2022 19:38
Dobrý den!
Nevím, obracím-li na správné místo, když ne prosím Vás o správné nasměrování.
Můj problém- na oběd chodím do jídelny Garmet Rožnov pod Radhoštěm. K obědům na talíř přidávají drobnou zeleninovou přízdobu, kterou mně do jídlonosiče odmítají dát. Platíme oba stejně. Tisíc krát jedna Kč je už částka. Mám na přílohu právo a jak ji vymáhat? Vedoucí provozu mě odmítá.
Děkuji
Odpověď z 06.04.2022 14:11
Dobrý den,
se stížností na postup stravovacího zařízení se obraťte na Českou obchodní inspekci.

Za bezplatnou poradnu mezi §§ JUDr. Adéla Kamenská
Dotaz z 18.12.2020 23:18
Dobrý den, chystám se podepsat nájemní smlouvu k bytu, kterou mi zaslal pronajímatel k prostudování. Nicméně píše ve smlouvě o procesu posuzování zda došlo v bytě ke kouření následujícím způsobem:
"Bude-li při skončení nájmu patrné pronajímateli a jedné další, jím určené třetí osobě, že se v předmětu nájmu kouřilo a nájemce přitom neplatil zvýšené nájemné ..., zavazuje se nájemce uhradit při skončení nájmu také náklady na kompletní vymalování ... a odborné vyčištění látkových a kožených materiálů ... ve výši 18.500 Kč, přičemž pronajímatel je oprávněn jednostranně započíst tuto částku proti složené jistotě a výši takovýchto nákladů ani jejich vynaložení není povinen nájemci specifikovat ani prokazovat."
Chápu-li to dobře, tak stačí, aby nájemce s ještě někým řekli, že se v bytě kouřilo a musím zaplatit 18 500 Kč bez zjevného důkazu. Chtěl bych se tedy zeptat zda-li je toto "ověření" kouření nějak přezkoumatelné, popřípadě jak se mohu bránit v případě, že by došlo k falešnému obvinění o kouření v bytě. Pro úplnost uvádím, že dále ve smlouvě je uvedená rozhodčí doložka s vyloučením řešení sporů z této smlouvy u obecních soudů. Nicméně budu trvat na odstranění této doložky. Dále bych se chtěl zeptat jak dokazování kouření přeformulovat tak, abych nebyl vydán na pospas dvou nosům. Děkuji za radu.
Odpověď z 29.12.2020 08:02
Dobrý den,
naše webová poradna zodpovídá pouze dotazy v oblasti spotřebitelství (např. reklamace, odstoupení od smlouvy) a finanční (např. dluhy, exekuce).
Ve vašem případě vám tady nemůžeme prostřednictvím webové poradny odpovědět, využijete telefonickou konzultaci na čísle: 774 110 124 (platí pro všechny pobočky) nebo 380 727 600 (pouze hlavní sídlo poradny v Českém Krumlově v provozních hodinách českokrumlovské poradny, tj. všední dny, kromě středy). Na poradnu se můžete obrátit i na e-mailu pravni.poradenstvi@krumlov.cz nebo osobně na některé z
našich poboček (viz http://poradna.krumlov.cz/w/pobocky-provozni-doba-30/).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Markéta Kneislová
Dotaz z 18.12.2020 11:17
Dobrý den chtěla bych vás poprosit o radu jedná se o koťata která po dohodě odvezl spolek na ochranu zvířat asi před 14dny. Bylo mi řečeno že mám přednostní právo vzít si pak jednoho zpět a paní že už jsou zamluvené a kdybych je chtěla chce po mě úhradu za benzín očkování atd. Četla jsem práva útulků a tam píšou že do čtyř měsíců si je můžem vzít zpět jako majitelka. Pomozte mi má na to právo? Jsou v dočasné péči u mladých lidí. Děkuji za brzkou odpověď.
Odpověď z 29.12.2020 08:02
Dobrý den,
naše webová poradna zodpovídá pouze dotazy v oblasti spotřebitelství (např. reklamace, odstoupení od smlouvy) a finanční (např. dluhy, exekuce).
Ve vašem případě vám tady nemůžeme prostřednictvím webové poradny odpovědět, využijete telefonickou konzultaci na čísle: 774 110 124 (platí pro všechny pobočky) nebo 380 727 600 (pouze hlavní sídlo poradny v Českém Krumlově v provozních hodinách českokrumlovské poradny, tj. všední dny, kromě středy). Na poradnu se můžete obrátit i na e-mailu pravni.poradenstvi@krumlov.cz nebo osobně na některé z
našich poboček (viz http://poradna.krumlov.cz/w/pobocky-provozni-doba-30/).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Markéta Kneislová
Dotaz z 11.11.2020 22:10
Dobrý den,
obracím se na vas s prosbou o pomoc,Manželka se chce po 40 létech společného života rozvést,jako důvod uvadí nevěru.Žádost o rozvod je podaná a ma proběhnout 7-12-2020 ČB.Její právníčka uvedla důvod,nepřekonatelný odpor a od r.2015.žádné intimnosti.při těchto uvedených důvodech,soudce okamžitě rozvede,Tyto věci se nezakládají na pravdě.Ženu jsem podvedl a příznal jsem se ji,Dohodli jsme se že budeme bydlet ve stejné bytove jednotce,kterou oba vlastníme 1/2.Mám ženu stále rád,a nerad by jsem o ni po tech létech společného života přišel.Prosím o radu jak rozvod oddálit,nebo trvale zrušit.Začínáme spolu komunikovat a věřím,že si najdeme cestu k sobě.Bohužel čas rychle beží,a do jednání zbývá par dnů,


S pozdravem Spurný P
Odpověď z 13.11.2020 11:02
Dobrý den,
naše webová poradna zodpovídá pouze dotazy v oblasti spotřebitelství (např. reklamace, odstoupení od smlouvy) a finanční (např. dluhy, exekuce).
Ve vašem případě vám tady nemůžeme prostřednictvím webové poradny odpovědět, využijete telefonickou konzultaci na čísle: 774 110 124 (platí pro všechny pobočky) nebo 380 727 600 (pouze hlavní sídlo poradny v Českém Krumlově v provozních hodinách českokrumlovské poradny, tj. všední dny, kromě středy). Na poradnu se můžete obrátit i na e-mailu pravni.poradenstvi@krumlov.cz nebo osobně na některé z
našich poboček (viz http://poradna.krumlov.cz/w/pobocky-provozni-doba-30/).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Markéta Kneislová
Dotaz z 06.11.2020 12:17
Dobrý den,
mám takovýto problém. Soused si postavil dům asi v roce 2008 a udělal terénní úpravy s tím že svůj pozemek navýšil asi o metr a moje stodola je na hranici s jeho pozemkem a hlína je navežená i na mojí zdi. Akorát mezi zeď a hlínu dal prolamovanou folii. Ale tento rok jsem já teprve objevila, že mám ve stodole mokrý pruh ode zdi přes stodolu a začínají se mi vysouvat kameny a mezi kameny jsem měla i díry. Zeď jsem si z vnitřku opravila nechala jsem u zdi stružku. A teď když prší,tak včera na třech metrech jsem vybrala 10 kýblů vody
Má s tím třeba co dělat pojišťovna nebo stavební úřad?

Na koho se můžu s tímto obrátit? Děkuji za odpověď
S pozdravem Čičátková Božena
Odpověď z 13.11.2020 11:02
Dobrý den, paní Čičátková,
naše webová poradna zodpovídá pouze dotazy v oblasti spotřebitelství (např. reklamace, odstoupení od smlouvy) a finanční (např. dluhy, exekuce).
Ve vašem případě vám tady nemůžeme prostřednictvím webové poradny odpovědět, využijete telefonickou konzultaci na čísle: 774 110 124 (platí pro všechny pobočky) nebo 380 727 600 (pouze hlavní sídlo poradny v Českém Krumlově v provozních hodinách českokrumlovské poradny, tj. všední dny, kromě středy). Na poradnu se můžete obrátit i na e-mailu pravni.poradenstvi@krumlov.cz nebo osobně na některé z
našich poboček (viz http://poradna.krumlov.cz/w/pobocky-provozni-doba-30/).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Markéta Kneislová
Dotaz z 26.10.2020 09:06
Jsem měsíc na neschopence se zády,můj zaměstnavatel mě vzkazuje po kolegyni,že doufá,že už od listopadu nastoupim a ukončil neschopenku Má na takovéto jednáni právo?Nikdy jsem dlouho ani často nenarodila,navíc tato neschopnost se mi stala díky práci,zaměstnavatel se tváří,že mi to nevěří!Jsem učitelka MŠ je mi 60 let,už to v práci nedávám!Pracují s tříletými dětmi už 4.rokem,ředitelka mě nechce dát ke starším dětem,ani kdyz jsem ji zdůvodnila,že veškeré nemoci si nosím z práce od dětí.Dekuji za odpověď,s pozdravem Dáša H.
Odpověď z 13.11.2020 11:13
Dobrý den,
naše webová poradna zodpovídá pouze dotazy v oblasti spotřebitelství (např. reklamace, odstoupení od smlouvy) a finanční (např. dluhy, exekuce).
Ve vašem případě vám tady nemůžeme prostřednictvím webové poradny odpovědět, využijete telefonickou konzultaci na čísle: 774 110 124 (platí pro všechny pobočky) nebo 380 727 600 (pouze hlavní sídlo poradny v Českém Krumlově v provozních hodinách českokrumlovské poradny, tj. všední dny, kromě středy). Na poradnu se můžete obrátit i na e-mailu pravni.poradenstvi@krumlov.cz nebo osobně na některé z
našich poboček (viz http://poradna.krumlov.cz/w/pobocky-provozni-doba-30/).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Markéta Kneislová

Strana:    1  2  3  4  5  6  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Září 2023
     2  3 
 4  5  6  7  8  9  10 
 11  13  14  15  17 
 20  21  22  23  24 
 28  29  30  
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz