Jak služba funguje
Naše poradna je sociální službou registrovanou dle zákona o sociálních službách. Pracují zde sociální pracovníci, kteří mají zkušenosti s odborným sociálním poradenstvím, s právními aspekty řešených oblastí a s dostatečnou praxí. V naší službě nepracují v přímé práci s uživateli advokáti, s právníky však naše služba úzce spolupracuje.
Rady a informace poskytujeme diskrétně, ale nejsme zbaveni ohlašující povinnosti, tzn. dozvíme-li se o spáchání trestného činu jsme povinni tuto skutečnost hlásit.
V základním poradenství (nejde-li o nadstandartní služby v rámci specifických projektů) nedoprovázíme uživatele na úřady, k soudu, nezastupujeme u soudu.
1) uživatel (zájemce o službu) zkontaktuje poradnu a dojedná si schůzku se sociálním pracovníkem, případně je možné využít klientské hodiny určené pro neobjednané. Na poradu je možné se obrátit osobně v provozních hodinách, telefonicky i e-mailem - viz. kontakty.
2) sociální pracovník zprostředkovává základní sociální a právní informace tak, že jednodušší případy řeší ihned poskytnutím informací nebo sepsáním potřebného dokumentu.
3) pokud jde o složitější případ, sociální pracovník klienta vyslechne, získá potřebné informace, převezme materiály a případ řeší ve spolupráci s právníkem, ve lhůtě 7-14 dní sdělí sociální pracovník klientovi vyjádření a vysvětlí možné postupy řešení...
Kontakty poradny zde.