Poradna mezi §
O PORADNĚ KONTAKTY A PROVOZNÍ DOBA ZÁKLADNÍ DOKUMENTY PORADNY WEBOVÁ PORADNA Zodpovězené otázky:
INFORMAČNĚ VZDĚLÁVACÍ AKCE PORADNY PROJEKTY PORADNY
|
OCHRANA SPOTŘEBITELE - ZAJÍMAVÉ ODKAZY
Vybrané organizace na ochranu spotřebitele:
- Bezplatná poradna mezi §§ a její pobočky – 7 poboček v příhraničních regionech jižních Čech – poradenství v různých oblastech práva, vč. spotřebitelské problematiky. Kontakty a provozní doba ZDE.
- Asociace občanských poraden – desítky poraden zapojené do projektu na ochranu spotřebitele v ČR. Více ZDE.
- d-Test - kompletní servis pro spotřebitele. Více ZDE.
- Sdružení českých spotřebitelů (SČS) - spousta informací a rad od nejdéle působící spotřebitelské organizace v ČR. Více na www.konzument.cz, ZDE.
- Další kontakty na vybrané spotřebitelské organizace najdete například na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, ZDE.
Vybrané další instituce, které se zabývají ochranou spotřebitele:
- Spotřebitelský ombudsman - na kontaktních místech na Živnostenských úřadech nabízí za spolupráce s neziskovými organizacemi pomoc při řešení spotřebitelských práv. Základní informace například na stránkách MPO ČR, ZDE. Bližší informace ke spotřebitelskému ombudsmanovi v Jihočeském kraji pak ZDE.
- Veřejný ochránce práv (ochrana spotřebitele) - obecně chrání osoby před jednáním úřadů a dalších institucí, pokud je toto jednání v rozporu s právem, neodpovídá principům demokratického právního státu a dobré správy nebo jsou úřady nečinné. Základní informace k ochraně spotřebitele, ZDE.
- Česká obchodní inspekce - pomáhá řešit mimosoudní spory, řeší hlavně špatně označené zboží, zboží neobsahující návod, bezpečnost zboží, poskytnutí nepravdivých informací o zboží nebo službě... Více ZDE.
- Finanční arbitr - pomáhá řešit mimosoudní spory, může řešit spory pouze mezi spotřebitelem a institucí, která zprostředkovává platební služby, úvěry, životní pojištění, stavební spoření... Více ZDE.
- Český telekomunikační úřad - pomáhá řešit mimosoudní spory, řeší spory mezi poskytovateli telekomunikací, poštovních službách a spotřebiteli, řeší řízení o námitkách proti vyřízení reklamace mezi poskytovateli telekomunikací, poštovních službách a spotřebiteli. Více ZDE.
- Energetický regulační úřad - pomáhá řešit mimosoudní spory, řeší spory mezi dodavateli elektrické energie a plynu a spotřebitelem, reklamace stížnosti apod. Více ZDE.
- Evropské spotřebitelské centrum ČR - informace o právech spotřebitelů, pomoc ve sporech s podnikateli z jiných zemí EU, více ZDE.
Vybraná legislativa:
- Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů - základní informace o zákonné úpravě včetně textu zákona na stránkách MPO ČR, ZDE.
- Další právní předpisy z oblasti ochrany spotřebitele, např. ZDE.
Další zajímavé odkazy:
- Průvodce pro spotřebitele na webu MPO, ZDE
- Průvodce pro seniory na stránkách konzument.cz, ZDE.
- Vybrané články ke spotřebitelské problematice z Asociace obrany spotřebitelů, ZDE.
- Škola spotřebitele - přehledné informace a rady od organizace GLE, o.p.s., ZDE.
- Přehled publikací k finanční gramotnosti od Generation Europe, ZDE.
|
Kalendář akcí ICOSu:
| | | | | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | | 13 | 14 | 15 | | 17 | | | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | | | | 28 | 29 | 30 | |
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s. ulice 5. května 251 381 01 Český Krumlov |
telefon: |
380 712 202 |
e-mail: |
icos@krumlov.cz |
Podporují nás:
|