Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 101 - 110 z celkem 293
Strana:    ««  «  8  9  10  11  12  13  14  »  »» 
Dotaz z 10.06.2019 13:04
Dobrý den,
2.5.2019 jsem svému synovi objednala dětskou baterku. Zboží nám přišlo dne 10.5.2019. Když zboží dorazilo, zjistili jsme, že nesplňuje to, co bylo uvedeno v popise, když jsme zboží objednávali a navíc baterka na fotografii vypadala jinak než ve skutečnosti. Prodávajícímu jsem napsala e-mail a domluvila jsem se, že odstoupím od smlouvy. Zboží jsem poslala nazpět dne 12.5.2019. Dne 1.6.2019 jsem urgovala prodávajícího k tomu, aby mi vrátil peníze. Do dnešního dne mi však nic nepřišlo, jak mám postupovat dál?
Hana Kubová
Odpověď z 14.06.2019 08:59
Dobrý den paní Kubová,
prodávající má čtrnáctidenní lhůtu, která začíná běžet dnem
doručení o odstoupení smlouvy k navrácení veškerých peněžních
prostředků (vč. nákladů na dodání), které od Vás přijal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, máte možnost obrátit se
na Českou obchodní inspekci – mimosoudní řešení spotřebitelských
sporů, více informací naleznete na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 29.05.2019 12:12
Dobrý den,
chtěla jsem potěšit svou matku a tak jsem ji zakoupila poukázku na vyhlazení vrásek pomocí kmenových buněk. Tento dárek si má matka výslovně přála.
Nejenže trvalo, než mou matku na aplikaci objednali (objednávala se 2 měsíce předem a první termín byl zrušen) ale navíc se nedostavil kýžený výsledek. Na tom se bohužel shodla jak rodina, tak známí mé matky.
Jak můžeme v dané věci postupovat? Chtěla jsem své matce udělat radost, ale to se nestalo.
Lenka Nováková
Odpověď z 03.06.2019 11:49
Dobrý den paní Nováková,
je důležité poskytnutou službu co nejdříve reklamovat, v případě,
že výsledek neodpovídá tomu, co společnost deklarovala. Dle povahy je
pak možné žádat o bezplatnou nápravu, a pokud nelze nedostatek
odstranit, má zákazník právo požadovat slevu z cenu.
V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírnou cestou, můžete
využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při
České obchodní inspekci. Více informací naleznete na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 20.05.2019 12:21
Dobrý den,
prarodičům jsme k jejich výročí koupili kávovar na kapsle. Po vyzkoušení jsme zjistili, že kávovar kapsle nepropíchne, teče pouze teplá voda. Je možné řešit reklamace urychleně? Prarodiče se na kávovar velmi těší.
Dita K.
Odpověď z 20.05.2019 15:35
Dobrý den,
na vyřízení reklamace má prodejce zákonnou 30 denní lhůtu.
Proces reklamace nemůžete urychlit. Ale ve většině prodejen se dá reklamace urychlit, ale to je jen na vůli prodejce.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 13.05.2019 10:57
Dobrý den,
při cestě do Brna jsem si koupila boty v prodejně CCC. Boty se mi však rozlepily, musím je reklamovat v Brně nebo je může reklamovat v místě svého bydliště v Jižních Čechách?
Děkuji za odpověď.
Dagmar Nováková
Odpověď z 20.05.2019 15:32
Dobrý den paní Nováková,
zboží můžete reklamovat na kterékoli pobočce prodejny CCC.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 06.05.2019 14:37
Dobrý den,
naší kočce jsem objednala přes jeden e-shop hračku. Po rozbalení balíčku jsem ji hračku ani nedala. Hračka je pro kočky absolutně nevhodná. Co mohu dělat? Nechci, aby se takovou hračkou zranila jakékoliv kočka.
Vladimíra Dlouhá
Odpověď z 06.05.2019 15:30
Dobrý den paní Dlouhá,
dozorovým orgánem, který kontroluje, zda nejsou na trh uváděny
nebezpečné výrobky, je České obchodní inspekce. Šetření provádí
jak z vlastní iniciativy, tak na základě podnětů osob. Podnět
můžete podat i elektronicky. Informace naleznete na www.coi.cz.
Za Bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 25.04.2019 12:38
Dobrý den, včera mi volal nějaký pracovník Chráněné dílny s.r.o.. Nabízel mi nože, které balí osoby se zdravotním postižením. Řekla jsem, že o žádné nože nestojím, ale na internetu jsem pátrala a našla negativní recenze na tento postup. Hrozí mi něco, když jsem v telefonu výrobky odmítla? Děkuji
Kordula
Odpověď z 29.04.2019 09:55
Dobrý den,
nabídku můžete odmítnout. Nikdo Vás nemůže nutit, aby jste nabídku
nožů, byť z chráněné dílky přijala.
Za odmítnutí nabídky Vám nic nehrozí.
Za poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 24.04.2019 14:42
Dobrý den,
přes jeden český e-shop jsem si koupila troje letní šaty. Obdržela jsem je včera. Bohužel šaty neodpovídají skutečnosti. Barva je jiná, šaty jsou vybledlé, nesedí mi, vypadám v nich jako strašák. Je možné šaty vrátit?
Eva Rychlá

Odpověď z 25.04.2019 12:19
Dobrý den,
v případě, že jste zboží zakoupila na dálku (tzn. přes e-shop,
telefon, e-mail) je možné jej vrátit do 14 kalendářních dní, a to
bez udání důvodu. Lhůta 14 dní běží od chvíle, kdy si zboží
převezmete. Zároveň musíte informovat prodejce – písemně, že od
smlouvy odstupujete. Odstoupení od smlouvy doporučuji zaslat doporučeně
s dodejkou. Peníze Vám pak prodejce vrátí ve chvíli, kdy obdrží
zboží nebo mu prokážete, že jste zboží odeslala.
Za poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková sociální pracovník
Dotaz z 17.04.2019 11:34
Dobrý den,
k narozenínám tj. 27.2.2019 jsem od přítele dostala tablet. Po týdnu užívání mi přestal fungovat. Tablet jsem reklamovala, přišel mi opravený po 14 dnech. Na konci března mi tablet zčernal a tak jsem jej šla s přítelem reklamovat. Pan prodavač si tablet prohlížel a sepsal protokol. Nyní mi přišlo vyjádření, že tablet není opraven z důvodu mechanického poškození. S přítelem jsem záležitost ihned řešila, tablet si nepřevzala a napsala na reklamace. Na vyžádání mi byla poslána fotka ze servisu, kde je tablet popraskaný. Ihned jsem kontaktovala prodejnu, kde mi bylo sděleno, že praskliny jsem si způsobila já. Na což jsem reagovala, že to není pravda, na toto mám svědka i protokol. Nyní čekám na další vyjádření. Jak se mám zachovat.
Amálie Novotná
Odpověď z 18.04.2019 09:13
Dobrý den,
dle občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., § 2944 škoda na převzaté
věci: Každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem
jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení,
neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak.
Za zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme. Vzhledem ke
skutečnosti, že máte reklamační protokol, můžete jej použít k
prokázání stavu věci v době předání k reklamaci. Je vhodné
vzniklou škodu namítnout ihned, aby druhá strana nemohla, namítnou, že
k ní došlo v mezidobí. Škoda se nahrazuje uvedením do původního
stavu, případně v penězích, pokud o to poškozená strana požádá.
V případě, že se nepodaří spor vyřešit, máte možnost obrátit se
na Českou obchodní inspekci – mimosoudní řešení spotřebitelských
sporů (ADR). Řízení je bezplatné. Více informací naleznete na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 13.04.2019 00:55
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně plateb za rozhlasové a televizní vysílání.Zijeme v ulici Rejta v RD s rodiči manželky. Asi před 10-15 lety jsme začali platit poplatky v jednom domě 2krat.Chtel bych se zeptat,nebo dnes už vím, že stačí na 1 domácnost 1platba,jestli by šlo a mělo cenu požadovat o vrácení plateb,nebo to nechat být a jednoho účastníka odhlásit?Děkuji za odpověď.
Odpověď z 18.04.2019 09:17
Dobrý den,
poplatníkem televizního poplatku je podle zákona č.348/2005 Sb. o rozhlasových a televizních poplatcích a o změně některých zákonů fyzická osoba, která je vlastníkem televizního přijímače nebo je jeho uživatelem, pokud již není poplatníkem vlastník. Při vlastnictví či držení více přijímačů v domácnosti je povinnost hradit pouze poplatek za jediné rádio.
Vaše domácnost tedy bude platit jen jeden poplatek, jak uvádíte. Doporučuji druhého poplatníka co nejdříve odhlásit. § 7 odst. 5: Odhlásí-li se poplatník z evidence poplatníků nebo sníží-li poplatník počet evidovaných rozhlasových nebo televizních přijímačů, zaplatí rozhlasový nebo televizní poplatek v původní
výši rovněž za měsíc, v němž byly tyto změny oznámeny provozovateli vysílání ze zákona. Případné přeplatky provozovatel vysílání ze zákona, popřípadě pověřená osoba vrátí.
Za bezplatnou Poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 11.04.2019 10:44
Dobrý den,
včera jsem si koupil čaj, kde byla slibována svěží ovocná chuť, čaj byl za výhodnou cenu. Bohužel byl naprosto odporný. Na můj vkus až moc zapáchal (jak lák na okurky), chutnal nahořkle a barva byla nevýrazná. Jsem důchodce a počítám každou korunu. Je možné se bránit?
Karel Novák
Odpověď z 11.04.2019 10:57
Dobrý den,
v případě, že zakoupené zboží neodpovídá uváděné jakosti, je
třeba jej reklamovat a žádat o dodání zboží s odpovídajícími
vlastnosti nebo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.
Reklamaci zboží musíte provést u prodávajícího bez zbytečného
odkladu, vzhledem na omezenou trvanlivost potravin.
Rovněž můžete podat podnět ke Státní zemědělské a
potravinářské inspekci. Její kompetence se vztahují na výrobu,
uchování, přepravu i prodej (včetně dovozu). Více informace naleznete
na: http://www.szpi.gov.cz/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková

Strana:    ««  «  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz