Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 1 - 10 z celkem 195
Strana:    1  2  3  4  »  »» 
Dotaz z 18.06.2019 13:17
Dobrý den,
když jsem přijela domů, tak jsem se zhrozila. Náš tatínek uzavřel po telefonu smlouvu o tom, že mu budou každý měsíc chodit nějaké mince, o které ani nestojí.
Smlouvu uzavřel zhruba před týdnem. Domů mu již přišel balíček.
Co s tím můžeme dělat? Je možné od smlouvy odstoupit a zboží vrátit?
Daniela Krátká

Odpověď z 18.06.2019 14:33
Dobrý den paní Krátká,
vzhledem ke skutečnosti, že smlouva byla uzavřena na dálku (tedy po
telefonu), je možné ve lhůtě 14 dnů od smlouvy odstoupit. Odstoupit
můžete elektronickou poštou (je možné, že podnikatel má na svých
internetových stránkách formulář) nebo písemnou formou.
Zboží pak musíte zaslat nejpozději ve lhůtě 14 dnů od doručení
odstoupení.
Podnikatel má taktéž 14 denní lhůtu počítanou ode dne doručení
odstoupení a musí Vám vrátit veškeré peněžní prostředky (včetně
nákladů na dodání), které od Vás přijal.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovncie
Dotaz z 12.06.2019 10:59
Dobrý den,
jsem invalidní důchodce a můj příjem není nikterat velký. Snažím se tedy šetřit každou korunu. Zhruba před dvěma dny jsem u našeho řezníka zakoupil klišku. V obchodě se mi zdála pěkná. Když jsem však dorazil domů, zjistil jsem, že je divně zabarvená. Tu klišku bych nedal ani psovi. Co s tím mohu dělat?
Milan Krátký
Odpověď z 14.06.2019 09:28
Dobrý den pane Krátký,
doporučuji Vám podat podnět ke kontrole na Státní zemědělskou a
potravinářskou inspekci, více na: http://www.szpi.gov.cz/default.aspx,
podnět můžete podat písemně, osobně, telefonicky nebo e-mailem. V
případě, že inspekce zjistí pochybení, tak uloží opatření k
nápravě a kontroluje, zda je toto opatření plněno. Může také
uložit zákaz výroby nebo uvádění výrobků do oběhu, případně
uložit pokutu v rámci správního řízení.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 10.06.2019 13:04
Dobrý den,
2.5.2019 jsem svému synovi objednala dětskou baterku. Zboží nám přišlo dne 10.5.2019. Když zboží dorazilo, zjistili jsme, že nesplňuje to, co bylo uvedeno v popise, když jsme zboží objednávali a navíc baterka na fotografii vypadala jinak než ve skutečnosti. Prodávajícímu jsem napsala e-mail a domluvila jsem se, že odstoupím od smlouvy. Zboží jsem poslala nazpět dne 12.5.2019. Dne 1.6.2019 jsem urgovala prodávajícího k tomu, aby mi vrátil peníze. Do dnešního dne mi však nic nepřišlo, jak mám postupovat dál?
Hana Kubová
Odpověď z 14.06.2019 08:59
Dobrý den paní Kubová,
prodávající má čtrnáctidenní lhůtu, která začíná běžet dnem
doručení o odstoupení smlouvy k navrácení veškerých peněžních
prostředků (vč. nákladů na dodání), které od Vás přijal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, máte možnost obrátit se
na Českou obchodní inspekci – mimosoudní řešení spotřebitelských
sporů, více informací naleznete na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 29.05.2019 12:12
Dobrý den,
chtěla jsem potěšit svou matku a tak jsem ji zakoupila poukázku na vyhlazení vrásek pomocí kmenových buněk. Tento dárek si má matka výslovně přála.
Nejenže trvalo, než mou matku na aplikaci objednali (objednávala se 2 měsíce předem a první termín byl zrušen) ale navíc se nedostavil kýžený výsledek. Na tom se bohužel shodla jak rodina, tak známí mé matky.
Jak můžeme v dané věci postupovat? Chtěla jsem své matce udělat radost, ale to se nestalo.
Lenka Nováková
Odpověď z 03.06.2019 11:49
Dobrý den paní Nováková,
je důležité poskytnutou službu co nejdříve reklamovat, v případě,
že výsledek neodpovídá tomu, co společnost deklarovala. Dle povahy je
pak možné žádat o bezplatnou nápravu, a pokud nelze nedostatek
odstranit, má zákazník právo požadovat slevu z cenu.
V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírnou cestou, můžete
využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při
České obchodní inspekci. Více informací naleznete na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 20.05.2019 12:21
Dobrý den,
prarodičům jsme k jejich výročí koupili kávovar na kapsle. Po vyzkoušení jsme zjistili, že kávovar kapsle nepropíchne, teče pouze teplá voda. Je možné řešit reklamace urychleně? Prarodiče se na kávovar velmi těší.
Dita K.
Odpověď z 20.05.2019 15:35
Dobrý den,
na vyřízení reklamace má prodejce zákonnou 30 denní lhůtu.
Proces reklamace nemůžete urychlit. Ale ve většině prodejen se dá reklamace urychlit, ale to je jen na vůli prodejce.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 13.05.2019 10:57
Dobrý den,
při cestě do Brna jsem si koupila boty v prodejně CCC. Boty se mi však rozlepily, musím je reklamovat v Brně nebo je může reklamovat v místě svého bydliště v Jižních Čechách?
Děkuji za odpověď.
Dagmar Nováková
Odpověď z 20.05.2019 15:32
Dobrý den paní Nováková,
zboží můžete reklamovat na kterékoli pobočce prodejny CCC.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 06.05.2019 14:37
Dobrý den,
naší kočce jsem objednala přes jeden e-shop hračku. Po rozbalení balíčku jsem ji hračku ani nedala. Hračka je pro kočky absolutně nevhodná. Co mohu dělat? Nechci, aby se takovou hračkou zranila jakékoliv kočka.
Vladimíra Dlouhá
Odpověď z 06.05.2019 15:30
Dobrý den paní Dlouhá,
dozorovým orgánem, který kontroluje, zda nejsou na trh uváděny
nebezpečné výrobky, je České obchodní inspekce. Šetření provádí
jak z vlastní iniciativy, tak na základě podnětů osob. Podnět
můžete podat i elektronicky. Informace naleznete na www.coi.cz.
Za Bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 25.04.2019 12:38
Dobrý den, včera mi volal nějaký pracovník Chráněné dílny s.r.o.. Nabízel mi nože, které balí osoby se zdravotním postižením. Řekla jsem, že o žádné nože nestojím, ale na internetu jsem pátrala a našla negativní recenze na tento postup. Hrozí mi něco, když jsem v telefonu výrobky odmítla? Děkuji
Kordula
Odpověď z 29.04.2019 09:55
Dobrý den,
nabídku můžete odmítnout. Nikdo Vás nemůže nutit, aby jste nabídku
nožů, byť z chráněné dílky přijala.
Za odmítnutí nabídky Vám nic nehrozí.
Za poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 24.04.2019 14:42
Dobrý den,
přes jeden český e-shop jsem si koupila troje letní šaty. Obdržela jsem je včera. Bohužel šaty neodpovídají skutečnosti. Barva je jiná, šaty jsou vybledlé, nesedí mi, vypadám v nich jako strašák. Je možné šaty vrátit?
Eva Rychlá

Odpověď z 25.04.2019 12:19
Dobrý den,
v případě, že jste zboží zakoupila na dálku (tzn. přes e-shop,
telefon, e-mail) je možné jej vrátit do 14 kalendářních dní, a to
bez udání důvodu. Lhůta 14 dní běží od chvíle, kdy si zboží
převezmete. Zároveň musíte informovat prodejce – písemně, že od
smlouvy odstupujete. Odstoupení od smlouvy doporučuji zaslat doporučeně
s dodejkou. Peníze Vám pak prodejce vrátí ve chvíli, kdy obdrží
zboží nebo mu prokážete, že jste zboží odeslala.
Za poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková sociální pracovník
Dotaz z 17.04.2019 11:34
Dobrý den,
k narozenínám tj. 27.2.2019 jsem od přítele dostala tablet. Po týdnu užívání mi přestal fungovat. Tablet jsem reklamovala, přišel mi opravený po 14 dnech. Na konci března mi tablet zčernal a tak jsem jej šla s přítelem reklamovat. Pan prodavač si tablet prohlížel a sepsal protokol. Nyní mi přišlo vyjádření, že tablet není opraven z důvodu mechanického poškození. S přítelem jsem záležitost ihned řešila, tablet si nepřevzala a napsala na reklamace. Na vyžádání mi byla poslána fotka ze servisu, kde je tablet popraskaný. Ihned jsem kontaktovala prodejnu, kde mi bylo sděleno, že praskliny jsem si způsobila já. Na což jsem reagovala, že to není pravda, na toto mám svědka i protokol. Nyní čekám na další vyjádření. Jak se mám zachovat.
Amálie Novotná
Odpověď z 18.04.2019 09:13
Dobrý den,
dle občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., § 2944 škoda na převzaté
věci: Každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem
jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení,
neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak.
Za zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme. Vzhledem ke
skutečnosti, že máte reklamační protokol, můžete jej použít k
prokázání stavu věci v době předání k reklamaci. Je vhodné
vzniklou škodu namítnout ihned, aby druhá strana nemohla, namítnou, že
k ní došlo v mezidobí. Škoda se nahrazuje uvedením do původního
stavu, případně v penězích, pokud o to poškozená strana požádá.
V případě, že se nepodaří spor vyřešit, máte možnost obrátit se
na Českou obchodní inspekci – mimosoudní řešení spotřebitelských
sporů (ADR). Řízení je bezplatné. Více informací naleznete na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice

Strana:    1  2  3  4  5  6  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Červen 2019
      1  2 
 5  7  9 
 12  13  14  15  16 
 21  22  23 
 26  28  29  30 
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz