Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 1 - 10 z celkem 231
Strana:    1  2  3  4  »  »» 
Dotaz z 19.08.2020 15:42
Dobrý den, vlastním se sestrou rodinný domek ve kterém žije naše matka, která je tam uvedena jako věcné břemeno na dožití, sestra se nyní nachází ve složité finanční situaci a chce svojí půlku použít jako zástavu nebo ji prodat nebo půjde do exekuce to nevím, sestra mi odpovídá vyhýbavě že prý ještě neví. Já bych chtěla vědět jestli mohou matku vystěhovat a jaké problémy mohou dělat mne, já nemám hotovost abych sestry půlku odkoupila. Děkuji za odpověď
Odpověď z 24.08.2020 08:10
Dobrý den,
pokud má vaše matka věcné břemeno tak je velice náročné toho člověka z domu vystěhovat. Pokud by šla nemovitost do exekuce, exekuovala by se i s věcným břemenem. Tzn. vaší matce s největší pravděpodobností "nic" nehrozí. Pokud by šla sestra do hypotéky nebo by se jednalo o exekuci vše se dozvíte, protože řešit se bude vždy jen část vaší sestry.
Za Bezplatnou poradnu mezi §§ Bc. Tereza Valachová
Dotaz z 03.07.2020 09:25
Dne 5.5. jsem si nechala instalovat kabelovou televizi včetně internetu od firmy STAR-nova. Se službami jsem nebyla vůbec spokojena, příjem je nekvalitní. Při telefonickém jednání mi bylo přislíbeno, že práce servisního technika bude bezplatná, což ovšem bylo posléze zrušeno paní Gregorovou. Tento telefonát ze dne 4.6.2020 byl nahráván, takže by ho firma měla mít k dispozici.
Vzhledem k nesolidnímu a lživému jednání jsem následně poslala výpověď doporučeně.
Paní Gregorová mě informovala, že mou výpověď skartovala, protože se domnívala že problém je vyřešen. Mé námitky odmítá a nutí mne znovu podat další výpověď.
Jsem stará paní (65 let) a potřebovala bych Vaši pomoc.
Děkuji a zdravím
--
Dana Vondrašová
Odpověď z 13.07.2020 13:49
Dobrý den paní Vondrašová, je důležité jestli sama už nyní dokážete, že jste posílala výpověď ze smlouvy. Tím myslím doporučenku a kopii dopisu- výpovědi služeb. Pokud toto nemáte, budete muset podat výpověď znovu. Případně vám doporučuji obrátit se na Českou obchodní inspekci a s její pomocí vyřešit spor mimosoudní cestou. Kontakt najdete na https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za Bezplatnou poradnu mezi §§ Bc. Tereza Valachová- sociální pracovnice
Dotaz z 22.04.2020 09:46
Dobrý den, chci se zeptat, žili jsme s přítelem 4roky, máme spolu 3letou dceru, a on po mě nyní chce platit úvěr, který si tenkrát vzal na sebe, a dále pak chce po mě vrátit peníze, které jsme měli usporene, ale nemá na to žádný papír. Já mu peníze samozřejmě vrátím, jakmile budu moci, ale on mi neustále vyhrožuje soudy. Na co má právo v tomto směru a co já. Moc děkuji za odpověď. Hezký den, Enginel D.
Odpověď z 30.04.2020 14:28
Dobrý den, pokus jste byli "pouze" partnery tak si jedete každý na svém pokud nemáte nějakou písemnou dohodu o společném dluhu nebo společném spoření. Pokud bude přítel žádat peníze déle než po 3 letech můžete se bránit také tím, že závazek vůči němu je promlčený. Pokud nemá žádný papír, kter by byla dohod nebo váš podpis, měl by mít velmi snížené podmínky pro soudní uplatnění a to v tom, že se musíte aktivně bránit případným odporem.
Tereza Valachová- sociální pracovnice
Dotaz z 17.04.2020 09:47
Dobrý den
zakoupila jsem si zahraniční zájezd u cestovní kanceláře 23.2.2020. Vzhledem k tomu, že jsem se vzápětí dozvěděla, že se firma, kde pracuji ocitla v insolvenci, zrušila jsem zájezd 11.3.2020 přímo na pobočce CK. Ve smlouvě má CK zajistit výplatu peněz sníženou o stornopoplatky do 14 dnů. To se nestalo, dozvěděla jsem se, že CK čeká na zákon, který zmírní dopady koronavirové pandemie a který 16.4. schválil Senát ČR. Není ale ještě podepsaný Prezidentem. Od 31.3. mám výpověď a jsem ve výpovědní lhůtě. Zaměstnavatel mi od února nevyplatil mzdu. Má CK právo zadržovat výplatu peněz i v mém případě? Podotýkám, že o voucher na budoucí zájezd nemám zájem. Jedná se cca o 3 tis. Kč. Děkuji za odpověď
Odpověď z 30.04.2020 14:25
Dobrý den, bohužel vůbec jsem nepochopila souvislost mezi nákupem zájezdu a vaším zaměstnáním. Samozřejmě, že zaměstnavatel vám nemůže zadržovat mzdu a storno řešit s CK můžete. Bohužel více vám z výše nejasného dotazu nejsem schopna sdělit. V případě potřeby se na nás ještě písemně obraťte.
Tereza Valachová- sociální pracovnice
Dotaz z 15.04.2020 23:36
Dobrý večer mám takový dotaz a nevím kam se mám obrátit.S bývalým partnerem jsme si braly nebankovní půjčku kterou si vzal bývalý přítel a já byla jako spoluručitel,půjčka se nesplacela a několika letech je tam mega částka,ale bývalý přítel vstoupil do insolvence a tento zavazek se neohlasil takze je bez tohoto dluhu a já ho splacim jak je to možné.Mohl by mi někdo prosím poradit jak to vyřešit? Moc dekuji za odpoved
Odpověď z 30.04.2020 14:16
Bohužel vám musím sdělit, že jako spoludlužník máte stejnou odpovědnost jako dlužník. Tzn. když je bývalý přítel s insolvenci jste povinn hradit dluh sama.
Věřitel se může přihlásit nebo naopak nepřihlásit k insolvenci a může vymáhat dluh jak po jednom z vás nebo po obou.
Tereza Valachová - sociální pracovník
Dotaz z 25.02.2020 11:29
Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně stravenkové karty Edenred. Jsem nespokojená se systémem odečtu peněz ze stravenkové karty za tak krátkou dobu. Nerozumím, proč by měl být výběr mých vlastních peněz limitován datem čerpání? Dle výpisu bylo první dobití na moji kartě až v dubnu 2019 ( přecházela jsem z papírové formy na tu elektronickou ). Musela jsem peníze z karty vyčerpat už do konce roku 2019. Což je 9 měsíců. Letos, co jsem se dozvěděla při telefonickém hovoru, je limit výběru peněz od 1.10.2019 - 31.12.2020. Což je 15 měsíců. Bohužel v blízkosti mého bydliště ani zaměstnání moc možností vyčerpat prostředky za tak krátkou dobu formou karty není. Nikde jsem informaci o vyčerpání prostředků do konce roku neviděla ( na papírové stravence je rok viditelně čitelný ). Proto mi firma Edenred nevyčerpané peníze odečetla. Když jsem firmě Edenred napsala prosbu o vrácení peněz, tak mi odpověděli, že údajně omezení platnosti je dáno zákoníkem práce. Taky by mě zajímalo, kam ty moje peníze co mi odečetli z karty jdou.
Děkuji
Marie Antlová
Email: antlova.m@email.cz
Odpověď z 02.03.2020 10:08
Dobrý den paní Antlová,
společnost Edenred na svých stránkách uvádí:
Karta Ticket Restaurant má platnost 3 roky. Prostředky nabité od 1. 1.
do 30. 9. platí vždy do konce téhož roku. Prostředky nabité od 1. 10.
do 31. 12. platí do konce roku následujícího. Při transakcích kartou
se automaticky čerpají nejstarší prostředky na účtu. Na kartu lze
opakovaně dobíjet.
V případě, že nemáte ve svém okolí možnost vyčerpat finanční
prostředky na kartě, obraťte se na svého zaměstnavatele a pokuste se
situaci řešit s ním.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 27.01.2020 15:03
Dobrý den,
u českého prodejce jsem si zakoupila hodinky, který by mi měly ukázat, kolik kroků jsem nachodila, jak vysoký mám krevní tlak a zároveň s nimi můžu přijímat hovory. Bohužel mi nebyl dodán český návod. Společnost jsem kontaktovala telefonicky, ale bohužel mi nikdo nezvadal telefon.
Co s tím mohu udělat?
Radka Nová
Odpověď z 28.01.2020 10:13
Dobrý den,
prodávají je povinen Vás řádně informovat o vlastnostech
prodávaného zboží a o tom, jak zboží používat. Je povinen, dodat
návod, který bude srozumitelný a v českém jazyce.
Doporučuji proto prodejce písemně kontaktovat a požádat jej o český
návod. Je možné, že nebyl ke zboží přibalen omylem. V případě,
že by i po písemné výzvě nebyl návod dodán, máte možnost řešit
záležitost s Českou obchodní inspekcí – mimosoudní řešení
spotřebitelských sporů. Více informací naleznete na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 15.01.2020 09:13
Dobrý den,
objednala jsem si dámské tričko přes internet (český e-shop). Tričko jsem obdržela včera, s jeho kvalitou nejsem spokojená (barvy jsou vybledlé) a celkově mi nesedí.
Je možné tričko vrátit?
Aneta Pláničková
Odpověď z 21.01.2020 09:36



-------- Original Message --------
Subject: PRO ICOS: Dotaz INET poradna CSS
Date: 15 Jan 2020 09:13:22 +0100
From: "css@krumlov.cz"
To: pravni.poradenstvi@krumlov.cz

Dotaz do internetové poradny CSS:
Dobrý den,
ano, zboží můžete nejpozději do 14 dnů od jeho převzetí vrátit.
Prodávajícímu pošlete zpět zboží a informujete jej, že odstupuje od
smlouvy. Prodávající Vám nejpozději do 14 dnů, ode dne, kdy jste od
smlouvy odstoupila, pošle Vaše peníze (prodejce však může pozdržet
vydání peněz do doby, než mu kupující zboží předá nebo
předloží doklad o tom, že zboží odeslal).
Odstoupení od smlouvy můžete napsat volnou formou. V úvodu uvedete
Vaše jméno, příjmení, adresu a poté adresu prodávajícího.
Napíšete, že odstupujete od kupní smlouvy, jejímž předmětem byla
koupě dámského trička. Zboží Vám bylo dodáno 14.1.2020. Dále
uvedete, že smlouva byla uzavřena pomocí internetu a vy jste se rozhodla
odstoupit od kupní smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku č.
89/2012 Sb. Nakonec uvedete, kam žádáte vrátit peníze.
Doporučuji poslat dopis doporučeně s dodejkou. Zboží můžete poslat v
samostatné zásilce.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 10.01.2020 18:22
Dobrý den může mi exekutor zabavit majetek když syn dluží peníze nebydlí spolu ale jeho poště ke mě chodí exekutor řekl že pokud mu ke mě chodí poště může mi ho zabavit jak je to teď díky adamkova
Odpověď z 13.01.2020 14:28
Dobrý den,
v případě, že se exekutor bude domnívat, že syn má v bytě a
bytových prostorech své věci, může do bytu vstoupit. V případě, že
by zabavil Vaše věci, tak musíte požádat o vyškrtnutí věcí ze
soupisu majetku. Na toto máte 30 dní. Exekutor má pak na rozhodnutí 15
dní. Musíte dokázat, že věci patří Vám a to například: výpisem z
účtu, fakturou na Vaše jméno, staré fotografie, notářský zápis,
výpovědí svědka.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 22.12.2019 22:09
Dobrý den, dne 24.10. 2019 jsem si objednala přes e-shop stříbrný náramek. Dodací lhůta 14-20 dní. Možná platba pouze předem. Po jejím uplynutí, kdy zboží nedorazilo, jsem začala obchod urgovat. Dovolat se do obchodu nešlo, fungovala pouze písemná komunikace. Zdělili mi číslo zásilky, ovšem na České poště mi řekli, že zásilku nelze dohledat. Po uplynutí další doby, kdy zásilka stále nedorazila a několikáté urgenci z mé strany, mi byly nakonec peníze vráceny na číslo účtu.Zásilka do dnešního dne nepřišla. Nyní mi přišel od obchodu e-mai, že Českou poštou jim bylo zděleno, že zboží mi bylo doručeno, mám jim ho odeslat zpět nebo vrátit již vrácené peníze. Prosím o radu, jak postupovat v tomto případě. Děkuji Knyblová
Odpověď z 06.01.2020 16:04
Dobrý den,
zboží Vám nebylo doručeno v termínu a Vy jste tedy odstoupila od
kupní smlouvy. Kontaktovala jste jak e-shop, tak Českou poštu. Firma
Vám nyní sdělila, že máte zaslat zpět zboží nebo peníze.
S Českou poštou jste komunikovala písemně, telefonicky nebo osobně? V
případě, že písemně, tak máte doklad o tom, že zboží Vám nebylo
doručeno. Předpokládám, že Vám mělo přijít zboží doporučeně.
Firma Vám zaslala doklad o tom, že Česká pošta Vám zboží odeslala?
V případě sporu, by toto musela prokázat.
Firma Vám tedy musí prokázat, že zboží Vám bylo doručeno.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková

Strana:    1  2  3  4  5  6  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Září 2020
  1  4  5  6 
 7  8  9  12  13 
 16  18  20 
 26  27 
    
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz