Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 1 - 10 z celkem 226
Strana:    1  2  3  4  »  »» 
Dotaz z 25.02.2020 11:29
Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně stravenkové karty Edenred. Jsem nespokojená se systémem odečtu peněz ze stravenkové karty za tak krátkou dobu. Nerozumím, proč by měl být výběr mých vlastních peněz limitován datem čerpání? Dle výpisu bylo první dobití na moji kartě až v dubnu 2019 ( přecházela jsem z papírové formy na tu elektronickou ). Musela jsem peníze z karty vyčerpat už do konce roku 2019. Což je 9 měsíců. Letos, co jsem se dozvěděla při telefonickém hovoru, je limit výběru peněz od 1.10.2019 - 31.12.2020. Což je 15 měsíců. Bohužel v blízkosti mého bydliště ani zaměstnání moc možností vyčerpat prostředky za tak krátkou dobu formou karty není. Nikde jsem informaci o vyčerpání prostředků do konce roku neviděla ( na papírové stravence je rok viditelně čitelný ). Proto mi firma Edenred nevyčerpané peníze odečetla. Když jsem firmě Edenred napsala prosbu o vrácení peněz, tak mi odpověděli, že údajně omezení platnosti je dáno zákoníkem práce. Taky by mě zajímalo, kam ty moje peníze co mi odečetli z karty jdou.
Děkuji
Marie Antlová
Email: antlova.m@email.cz
Odpověď z 02.03.2020 10:08
Dobrý den paní Antlová,
společnost Edenred na svých stránkách uvádí:
Karta Ticket Restaurant má platnost 3 roky. Prostředky nabité od 1. 1.
do 30. 9. platí vždy do konce téhož roku. Prostředky nabité od 1. 10.
do 31. 12. platí do konce roku následujícího. Při transakcích kartou
se automaticky čerpají nejstarší prostředky na účtu. Na kartu lze
opakovaně dobíjet.
V případě, že nemáte ve svém okolí možnost vyčerpat finanční
prostředky na kartě, obraťte se na svého zaměstnavatele a pokuste se
situaci řešit s ním.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 27.01.2020 15:03
Dobrý den,
u českého prodejce jsem si zakoupila hodinky, který by mi měly ukázat, kolik kroků jsem nachodila, jak vysoký mám krevní tlak a zároveň s nimi můžu přijímat hovory. Bohužel mi nebyl dodán český návod. Společnost jsem kontaktovala telefonicky, ale bohužel mi nikdo nezvadal telefon.
Co s tím mohu udělat?
Radka Nová
Odpověď z 28.01.2020 10:13
Dobrý den,
prodávají je povinen Vás řádně informovat o vlastnostech
prodávaného zboží a o tom, jak zboží používat. Je povinen, dodat
návod, který bude srozumitelný a v českém jazyce.
Doporučuji proto prodejce písemně kontaktovat a požádat jej o český
návod. Je možné, že nebyl ke zboží přibalen omylem. V případě,
že by i po písemné výzvě nebyl návod dodán, máte možnost řešit
záležitost s Českou obchodní inspekcí – mimosoudní řešení
spotřebitelských sporů. Více informací naleznete na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 15.01.2020 09:13
Dobrý den,
objednala jsem si dámské tričko přes internet (český e-shop). Tričko jsem obdržela včera, s jeho kvalitou nejsem spokojená (barvy jsou vybledlé) a celkově mi nesedí.
Je možné tričko vrátit?
Aneta Pláničková
Odpověď z 21.01.2020 09:36



-------- Original Message --------
Subject: PRO ICOS: Dotaz INET poradna CSS
Date: 15 Jan 2020 09:13:22 +0100
From: "css@krumlov.cz"
To: pravni.poradenstvi@krumlov.cz

Dotaz do internetové poradny CSS:
Dobrý den,
ano, zboží můžete nejpozději do 14 dnů od jeho převzetí vrátit.
Prodávajícímu pošlete zpět zboží a informujete jej, že odstupuje od
smlouvy. Prodávající Vám nejpozději do 14 dnů, ode dne, kdy jste od
smlouvy odstoupila, pošle Vaše peníze (prodejce však může pozdržet
vydání peněz do doby, než mu kupující zboží předá nebo
předloží doklad o tom, že zboží odeslal).
Odstoupení od smlouvy můžete napsat volnou formou. V úvodu uvedete
Vaše jméno, příjmení, adresu a poté adresu prodávajícího.
Napíšete, že odstupujete od kupní smlouvy, jejímž předmětem byla
koupě dámského trička. Zboží Vám bylo dodáno 14.1.2020. Dále
uvedete, že smlouva byla uzavřena pomocí internetu a vy jste se rozhodla
odstoupit od kupní smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku č.
89/2012 Sb. Nakonec uvedete, kam žádáte vrátit peníze.
Doporučuji poslat dopis doporučeně s dodejkou. Zboží můžete poslat v
samostatné zásilce.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 10.01.2020 18:22
Dobrý den může mi exekutor zabavit majetek když syn dluží peníze nebydlí spolu ale jeho poště ke mě chodí exekutor řekl že pokud mu ke mě chodí poště může mi ho zabavit jak je to teď díky adamkova
Odpověď z 13.01.2020 14:28
Dobrý den,
v případě, že se exekutor bude domnívat, že syn má v bytě a
bytových prostorech své věci, může do bytu vstoupit. V případě, že
by zabavil Vaše věci, tak musíte požádat o vyškrtnutí věcí ze
soupisu majetku. Na toto máte 30 dní. Exekutor má pak na rozhodnutí 15
dní. Musíte dokázat, že věci patří Vám a to například: výpisem z
účtu, fakturou na Vaše jméno, staré fotografie, notářský zápis,
výpovědí svědka.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 22.12.2019 22:09
Dobrý den, dne 24.10. 2019 jsem si objednala přes e-shop stříbrný náramek. Dodací lhůta 14-20 dní. Možná platba pouze předem. Po jejím uplynutí, kdy zboží nedorazilo, jsem začala obchod urgovat. Dovolat se do obchodu nešlo, fungovala pouze písemná komunikace. Zdělili mi číslo zásilky, ovšem na České poště mi řekli, že zásilku nelze dohledat. Po uplynutí další doby, kdy zásilka stále nedorazila a několikáté urgenci z mé strany, mi byly nakonec peníze vráceny na číslo účtu.Zásilka do dnešního dne nepřišla. Nyní mi přišel od obchodu e-mai, že Českou poštou jim bylo zděleno, že zboží mi bylo doručeno, mám jim ho odeslat zpět nebo vrátit již vrácené peníze. Prosím o radu, jak postupovat v tomto případě. Děkuji Knyblová
Odpověď z 06.01.2020 16:04
Dobrý den,
zboží Vám nebylo doručeno v termínu a Vy jste tedy odstoupila od
kupní smlouvy. Kontaktovala jste jak e-shop, tak Českou poštu. Firma
Vám nyní sdělila, že máte zaslat zpět zboží nebo peníze.
S Českou poštou jste komunikovala písemně, telefonicky nebo osobně? V
případě, že písemně, tak máte doklad o tom, že zboží Vám nebylo
doručeno. Předpokládám, že Vám mělo přijít zboží doporučeně.
Firma Vám zaslala doklad o tom, že Česká pošta Vám zboží odeslala?
V případě sporu, by toto musela prokázat.
Firma Vám tedy musí prokázat, že zboží Vám bylo doručeno.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 11.12.2019 13:55
Dobrý den,
jsem ve starobním důchodu a chtěla jsem si udělat radost. Koupila jsem si šaty, na českém e-shopu za 720,-Kč. Když dorazily a já otevřela balíček, byla jsem zklamaná. Šaty byly vybledlé a z nekvalitního materiálu. Šaty jsem ihned vrátila a vyplnila formulář pro vrácení zboží. Je to již zhruba měsíc a peníze stále nedorazily.
Dá se situace řešit?
Vladimíra Novotná
Odpověď z 17.12.2019 10:45
Dobrý den,
prodávající měl 14 dnů na vrácení peněz a to ode dne, kdy jste
odstoupila od smlouvy a zboží jste mu vrátila. V případě, že Vám
nevrátí prodávající peníze, můžete požadovat zákonný úrok z
prodlení.
Doporučuji záležitost řešit přes Českou obchodní inspekci –
mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, více na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Je to institut založený na hledání oboustranně přijatelné dohody
stran sporu.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 04.12.2019 13:25
Dobrý den,
přes jeden český e-shop jsem si koupila vybavení do kuchyně. Jednalo se o kuchyňskou váhu, nůž na sýry a vál. Vše jsem předem uhradila. Už je tomu měsíc a nic mi nepřišlo. Celková hodnota 1.500,-Kč. Pokoušela jsem se komunikovat s e-shopem, ale nikdo mi neodpovídá.
Co mohu v této situaci dělat?
Děkuji za vaši odpověď.
Radka Pátková
Odpověď z 06.12.2019 10:02
Dobrý den,
e-shop má povinnost Vám dodat zboží. Pokud tak neučinil ve sjednaném termínu, ocitl se v prodlení. Upozorněte e-shop že nedodal zboží včas a poskytněte mu přiměřenou lhůtu k dodání zboží. Pokud, Vám e-shop zboží nedodá, máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
V případě, že e-shop s Vámi nekomunikuje, doporučuji jej kontaktovat písemně (doporučeně).
Pokud jste platbu provedla kartou, můžete se obrátit na Vaši banku a požádat o zpětnou platbu (chargeback). Za určitých podmínek můžete získat své peníze zpět.
V případě, že s Vámi e-shop nebude komunikovat, můžete se obrátit na ČOI – mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Více na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 27.11.2019 17:47
Dobrý den, prosím Vás píšu Vám ohledně mé insolvence. Insolvenci mám rok. Jsem rozvedená a s manželem nežijeme již dlouho. V době kdy jsme byli manželé se refinancovala hypotéka a já jsem na ní jako spoludlužník. Při rozvodu jsme uváděli, že hypotéku bude dále splácet exmanžel. Ale když jsem zažádala o insolvenci, tak celou tu hypotéku zesplatnili a já mám celou částku v té insolvenci a také exmanžel splácí 3000,- . Jde o to, že byt na který je hypotéka je exmanžela, já s tím nemám nic společného. Jde to nějakým způsobem vyřešit, abych já neplatila něco co není moje? Předem děkuji za odp.
Odpověď z 02.12.2019 13:48
Dobrý den,
v případě, že Váš bývalý manžel neměl takový příjem, aby
hypotéka byla napsána pouze na jeho osobu, bohužel jste i nadále v
hypotéce uvedena. Banka pak může částku žádat i od Vás.
Pokud prokážete, že nemovitost patří bývalému manželovi a domluvili
jste se na vypořádání majetku, můžete po něm požadovat, aby Vám
částku, kterou uhradíte v oddlužení vrátil.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 27.11.2019 12:35
Dobrý den,

Včera jsem si zakoupil led žárovku 10W značky Philips a když jsem jí odnesl domů a namontoval, nesvítila. Šel jsem zpět do obchodu a tam mi sdělili, že jsem jí musel nevhodně použít nebo nesprávně instalovat, a zboží mi nevyměnili. Co mám dělat?

Děkuji Jan Svoboda
Odpověď z 27.11.2019 15:35
Dobrý den, pane Svobodo,

Děkujeme za váš dotaz. Pokud je reklamace zamítnuta v ústní podobě, je potřeba podat reklamaci znovu a písemně a požadovat její přijetí. V reklamaci je potřeba uvést že upřednostňujete výměnu zboží nebo odstoupení od smlouva a vrácení peněz. V případě zamítnutí takto přijaté reklamace, to musí prodávají vystavit písemně a uvést odůvodnění zamítnutí reklamace.

Dle Občanského zákoníku § 2161 prodejce odpovídá za vady, které byly na věci při převzetí a má se za to, že vada, která se vyskytne do 6 měsíců, byla na věci už v době převzetí, tedy výrobce musí prokázat, že jste nevhodně použil.



za poradnu mezi §§ Daniela Jíchová
Dotaz z 27.11.2019 12:34
Dobrý den,

Dne 7.8.2018 jsem si zakoupila nový cestovní kufr, velikost střední (o objemu 128 l), nosnost 25 kg.

Při mé druhé cestě 31.10.2019 bylo nutné kufr dopravit v prostorách letiště cca 600 metrů a zde kolečka nevydržela a praskla. Propadlo dno. Kufr byl znehodnocen. Mám potvrzení od letecké společnosti o hmotnosti zavazadla. V návodu není uvedeno, že kufr má omezení na tah po vlastní ose. Prodejce mi reklamaci zamítl, z důvodů přetížení. Kufr přetížen nebyl, mám doklad od dopravce o váze 21 kg a zamítnutí reklamace se mi jeví jako účelové. Jak mám postupovat dál.

Děkuji

Vondráková Karla
Odpověď z 27.11.2019 15:37
Dobrý den, paní Vondráková,

Děkujeme za váš dotaz. Pokud je reklamace zamítnuta a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby přizval k celé věci znalce z oboru a nechal si zpracovat posudek. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz. Před vypracováním znaleckého posudku doporučujeme, aby jste si vyžádala písemné zamítnutí reklamace.

Do potvrzení musí prodávající uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním těchto povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Blíže na adrese www.coi.cz.

Za Poradnu mezi §§ Daniela Jíchová

Strana:    1  2  3  4  5  6  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz