Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 1 - 10 z celkem 205
Strana:    1  2  3  4  »  »» 
Dotaz z 15.08.2019 20:10
Dobrý den, známá podepsala závaznou přihlášku na soustředění svého dítěte. V přihlášce bylo napsáno, že se má zaplatit zálohu 2500 Kč nevratnou zálohu nebo celou částku 3500 taktéž nevratnou. Částku zatím nezaplatila a řekla, ze6dcera na soustredeni nenastoupí. Tuto informaci sdělila 14 dní před odjezdem. Podotýkám, že známé nebylo poskytnuty žádné storno poplatky už od prvopočátku přihlášky. Nyní se dozvěděla, že trenérka chce peníze vymoci právní cestou. Je plnění z přihláška podnět k zahájení takovéhoto řízení? Pokud měl trenér storno podmínky a neposkytl je rodičům nedopouští se také něčeho? a děkuji
Odpověď z 19.08.2019 15:09
Dobrý den,
doporučuji známé, aby si pročetla onu přihlášku. Je možné, že tam
bude odkaz na všeobecné podmínky, případně jak je to s poplatky při
odstoupení od smlouvy. Je pravdou, že může žádat pořádající
strana stornovací poplatek.
V případě, že nárok protistrany je oprávněný a vše je uvedeno ve
všeobecných podmínkách, tak pokud nedojde k uhrazení částky je
možné, že spor skončí u soudu.
Pro podrobnější analýzu případu doporučuji osobní návštěvu v
naší poradně.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 13.08.2019 13:44
Dobrý den,
koupila jsem si automobil v jednou nejmenovaném velkém autobazaru. Bylo to v květnu tohoto roku. Automobil jsem si koupila i s klimatizací. K mému nemilému překvapení jsem zjistila, že klimatizace nefunguje.
Šla jsem tedy do servisu, kde mi bylo sděleno, že za opravu dám 20.000,- Kč. To bylo 20. června.
Automobil jsem šla reklamovat – 21. června, k mému nemilému překvapení mi bylo sděleno, že je to nazajímá, že jsem byla seznámena se stavem vozidla a reklamaci neuznávají.
Co s tím mohu udělat?
Eliška Černá
Odpověď z 13.08.2019 15:40
Dobrý den paní Černá,
vada se objevila v průběhu šesti měsíců od převzetí automobilu. Dle
občanského zákoníku se má za to, že věc byla vadná již při
převzetí. Autobazar, kde jste automobil kupovala, by měl prokázat, v
případě, že reklamaci zamítá, důvod, proč, nebyla reklamace
uznána.
Doporučuji, nechat si vyhotovit znalecký posudek. Seznam znalců
naleznete na:
http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/%24%24SearchForm?OpenForm
Automobil i se znaleckým posudkem jít reklamovat a požadovat sepsání
reklamačního protokolu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučuji obrátit se na
mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní
inspekci. Služba je bezplatná. Více informací naleznete na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 06.08.2019 15:36
Dobrý den,
s manželem bydlíme v jedné vesničce na jihu Čech. Oba těžko chodíme a naše možnosti nakupování jsou značně omezené. Nakupujeme proto v místní samoobsluze. Dnes jsem v obchodě koupila chleba a po příchodu domů jsem se zhrozila. Chléb byl plesnivý. Je možné s tímto něco dělat, přeci si nemohou dovolat prodávat plesnivé pečivo.
Děkuji za odpověď.
Nováková Emílie
Odpověď z 08.08.2019 09:50
Dobrý den paní Nováková,
můžete se obrátit na prodejce a zboží reklamovat. Rovněž můžete
dát podnět na státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Podnět
ke kontrole můžete podat písemně, telefonicky, osobně nebo e-mailem.
Více informace naleznete na:
https://www.szpi.gov.cz/clanek/kontakty-pro-verejnost.aspx
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 22.07.2019 20:37
Dobry den chci se zeptat jak ma vypadat predzalobni upominka o navraceni kauce a navraceni zabavenych veci kdyz uz dluch je zaplacen.Nebo kde najdu.Dekuji Stehlikova
Odpověď z 10.08.2019 09:15
Dobrý den paní Stehlíková,

předžalobní upomínku můžete napsat volnou formou.

Může být napsána např. takto:
Adresát
V město a datum
Věc: Předžalobní upomínka
Vážená paní, vážený pane
na základě nájemní smlouvy ze dne … jsem měla u Vás pronajatý byt
a uhradila kauci (jistotu) ve výši … ,-Kč. Bohužel jsem se dostala do
těžké životní situace a určitou dobu jsem nemohla hradit nájem. Ke
dni … byl však nájem řádně uhrazen.
Vzhledem k této skutečnosti, mi nebyla při ukončení nájmu vrácena
kauce (jistota) a mé věci byly zabaveny. Dlužné nájemné jsem již
uhradila.
Tímto Vás žádám o vyplacení kauce do (uvést datum) a to poštovní
poukázkou, na účet a vrácení věcí, které mi byly zabaveny (uvést,
kde dojde k předání věcí, místo, čas).
V případě, že mi nebude uhrazena částka ve výši ,- Kč a nebudou mi
vráceny mé věci, budu nucena podat žalobu k soudu.
Jméno, příjmení, adresa, podpis

Další možností je, obrátit se na poradnu a konzultovat sepsání
předžalobní upomínky s námi.

Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 15.07.2019 11:35
Dobrý den,
přes telefon jsem uzavřela smlouvu ohledně poskytování O2 TV a to bylo dne 3.7. Bohužel s kvalitou služby jsem nebyla spokojena a tak jsem od smlouvy odstoupila e-mailem dne 10.7. Na odstoupení od smlouvy do dnešního dne nikdo nereagoval, pouze v moje 02 se objevil dokument o zrušení služby s tím, že musím něco doplatit.
S tím ovšem nesouhlasím. Domnívám se, že z mé strany bylo vše v pořádku.
Hana Slabá

Odpověď z 15.07.2019 11:49
Dobrý den,
ze zákona máte 14 denní lhůtu na odstoupení od smlouvy uzavřenou
prostřednictvím dálkové komunikace a to bez udání důvodu. Lhůta
začíná běžet ode dne doručení písemného vyhotovení smlouvy.
Společnost není oprávněna si účtovat jakékoliv poplatky v
souvislosti s Vaším právem od smlouvy odstoupit.
V případě sporu, se můžete obrátit na Český telekomunikační
úřad. Více na: https://www.ctu.cz/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 13.07.2019 17:09
Dobrý den prosim o radu jak postupovat nebo co delat..Uznali jsme a podepsali dluh na najmu a splátkovy kalendář.
Tet máme před poslední splátkou kontaktovala jsem majitele abychom se dohodli kdy si mužeme pak dojet pro věci které nám zadržel než se zaplatí dluh,dozvěděla jsem se že lednici a mrazak udajne vyhodil a vratnou kauci že použíl na zaplacení nějakého dlužného nájmu ale o tom v uznání dluhu a výpisu dlužného nájemného není ani zmínka.Prosím o radu jak mám postupovat nebo co dělat přece nám nemuže vyhodit některé věci a nevrítit kauci.Moc děkuji za radu Stehlíková
Odpověď z 15.07.2019 11:43
Dobrý den,
bohužel nevím, zda v daném bytě pořád bydlíte (ale předpokládám,
že nikoliv) nebo jste již byt opustili. V případě, že jste se
domluvili na hrazení dlužného nájemného pomocí splátkového
kalendáře, tak by jej měly obě strany respektovat.
Pronajímatel může dle § 2234 občanského zákoníku zadržet Vaše
movité věci než uhradíte dlužné nájemné.
Jistota (kauce) se použije v případě, když by jste dlužili nájemné
nebo by byl byt poškozený.
Pokud máte nájemné řádně uhrazeno a byt byl v pořádku a uhradili
jste řádně dlužné nájemné, měla by Vám být kauce a Vaše věci
navráceny zpět. V případě, že Vám majitel bytu nechtěl vrátit
kauci a Vaše věci, vyzvěte jej k jejich navrácení tzv. předžalobní
upomínkou. Pokud by nereagoval, tak by jste záležitost museli řešit
soudní cestou.
Jako důkazy doporučuji použití např. výpis z účtu, darovací
smlouva (kdy doložíte, že věci patřili Vám).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 09.07.2019 14:13
Zakoupil jsem zboží v e-shopu se sídlem v jiné zemi EU. Kolik dní mám na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bez sankce? Pavlína
Odpověď z 12.07.2019 10:13
Dobrý den,
je otázkou, zda se daný e-shop zaměřuje prvotně na české zákazníky
(tj. stránky jsou v českém jazyce). V tomto případě by byla lhůta na
odstoupení od smlouvy 14 dní, stejně jako by jste nakupovala v českém
e-shopu.
Doporučuji prostudovat podmínky na daném e-shopu.
Upozorňuji, že na některé druhy zboží se vrácení nevztahuje
(zboží, které bylo navrženo na Vaši objednávku nebo pro Vaše
potřeby, spodní prádlo, hygienické potřeby aj.).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 09.07.2019 13:58
Dobrý den, mám dotaz zakoupil jsem si věc v e-schopu v zahraničí, ale dosud mi nic nepřišlo. Jedná se už o 2 měsíce od zaplacení. Můžu dostat peníze zpět, protože už výrobek opravdu nechci.
Děkuji Karel
Odpověď z 12.07.2019 10:13
Dobrý den,
předpokládám, že jste zboží kupoval z e-shopu, který byl v českém
jazyce, tím pádem mířil na české spotřebitele. Využije se tedy
platného českého práva. Spotřebitel vyzve prodávajícího k dodání
zboží do určitého termínu, v případě, že zboží nebudu dodáno,
tak máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Pokud Vám nebudou Vaše peníze vráceny, je možné se obrátit na
Evropské spotřebitelské centrum. Bohužel z Vašeho dotazu není
zřejmé, zde je e-shop v EU. Více naleznete na stránkách Evropského
spotřebitelského centra (více na: https://evropskyspotrebitel.cz/).
Poslední možností je, obrátit se na svou banku (předpokládám, že
jste platil kartou) a řešit s ní, zda je možné vrátit peníze na
Váš účet. Tato služba se nazývá charge back.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 08.07.2019 13:23
Dobrý den,
od poloviny června si můj operátor naúčtoval za služby od firmy DIMOCO Europe GmbH SMS částku přesahující 1.000,-Kč. Je možné službu zrušit, nic takové jsem si nikdy neobjednal.
Karel Matoušek

Odpověď z 08.07.2019 14:19
Dobrý den,
v případě, že po Vás prodávající požaduje platbu za službu,
kterou Vám dodal, ale vy jste si ji neobjednal, mohly být naplněny znaky
agresivní obchodní praktiky. V takovém případě můžete žádat
náhradu škody, která Vám vznikla v souvislosti s porušením zákonné
povinnosti ze strany podnikatele.
Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o zahraniční subjekt, doporučuji
obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum (více na:
https://evropskyspotrebitel.cz/)
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 03.07.2019 08:27
Dobrý den,
rozbil se mi notebook, starý 7 měsíců, co s tím mám dělat?
Jan K.
Odpověď z 08.07.2019 08:28
Dobrý den,
doporučuji Vám notebook reklamovat. Reklamovat jej můžete na jakékoliv
pobočce prodejny, kde jste si notebook zakoupil. Při reklamaci s Vámi
prodejce sepíše reklamační protokol. Reklamace by měla být vyřízena
ihned, nejpozději do 3 dnů od převzetí. Odstranit vadu pak musí bez
zbytečného odkladu, ale nejdéle do 30 dní.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková

Strana:    1  2  3  4  5  6  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Srpen 2019
    2  4 
 10  11 
 13  14  15  16  18 
 20  21  23  24  25 
 31  
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz